Blunda.

Har än inte skrivi klart "novellen". Började på något nytt, så här kommer de:


Jag stängde ögonen.
Där bara några meter framför mig fanns dörren som stigen ledde fram till.
Jag såg mig omkring, det var mörk, helt mörkt. Förutom skenet runt dörren.
Jag började gå, snabbare och snabbare. Ökade takten för varje steg, snart sprang jag.
Nu reste sig den stora dörren över mig. Om jag öppnade skulle mitt liv falla som löven från träden på hösten, sakta men säkert. Allt och alla skulle försvinna, om jag bara öppnade dörren. Vem vet vad som finns på andra sidan?
Ingen som varit där har kommit tillbaka. Ingen som gått in har kunnat återvända.
Deras tid hade tagit slut, min tid har inte runnit ut än. Det finns dem som än har kvar tid men som tappat bort den, inte vågat söka efter den och som jag nu gjort. Gett upp.



 Bild från google. Peyton Sawyer art.


Kommentarer
Postat av: Agnes H

Fin text :*

2011-01-10 @ 17:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0